Ny hjemmeside? Eller forbedring af din nuværende?

Jeg bygger hjemmesider i WordPress med pagebuilderen Elementor.
(Ringer der ikke en klokke, så er du velkommen til at tage fat i mig alligevel, da jeg også har erfaring med andre CMS systemer)

Det skal du vide, når du skal have en ny hjemmeside

Det aller (aller) vigtigste når du skal have en ny hjemmeside (eller have opdateret din nuværende) er, at du skal vide, hvad du skal bruge din hjemmeside til.

Grunden må aldrig være: “Det skal man jo bare ha” eller “Det siger X, at jeg skal”

Din hjemmeside skal altid have et formål – ellers er det penge ud af vinduet (det er altså rigtigt!)

Du skal overveje om din hjemmeside:

  • Blot skal være et online visitkort, hvor dine kunder kan læse mere om dig, dine ydelser/produkter og finde kontaktinfo

  • Skal kunne konvertere dine besøgende til betalende kunder i din forretning (eller booke en afklaringssamtale, tilmelde sig dit nyhedsbrev m.m.)

  • Skal være et sted hvor du samler gratis viden, som dine potentielle kunder kan blive inspireret af
  • Skal være en del af kunderejsen, ved brug af landingpages, som du kan bruge i annoncer, opslag eller nyhedsbreve 

  • Skal kunne findes på Google. Det er en fordel at dine kunder kan finde frem til din side ved at Google dit firmanavn

Sidder du lige nu og tænker: “Jeg aner da ikke, hvad jeg skal bruge min hjemmeside til..”
Så vil jeg anbefale dig, at booke en gratis afklaringssamtale med mig. Jeg hjælper dig gerne med, at lave en strategi til, hvordan du kan bruge din hjemmeside i din forretning.

Din hjemmeside skal være en investering

But how?!
Og hvad vil det sige?

Din hjemmeside skal – kort og godt – give dig kunder.
Din hjemmeside kan blive din allervigtigste medarbejder (den arbejder nemlig 24/7, skal ikke have løn og brokker sig – sjældent)

Når potentielle kunder besøger din hjemmeside er de allerede langt i processen og ofte behøver de kun få skub til at blive betalende kunder.
Disse skub skal din hjemmeside gi’!

Hvilket vil sige at den skal kunne: 

– Besvare spørgsmål som de besøgende har

– Eliminere de besøgendes indvendinger mod ikke at købe hos dig

– Vise troværdighed og give dine kunder tryghed overfor din virksomhed

– Have gode beskrivelser af dine produkter/ydelser, så dine besøgende tænker “dét kan jeg ikke undvære!”

– Sortere i de besøgende, så det er dine drømmekunder, som tager kontakt (du vil ikke bruge tid på at tale med en masse mennesker, som er energi-slugere)

Lidt om konverteringsrater

Og hack til flere kunder for færre penge! What’s not to like?

Mange tænker ikke over ovenstående, når de laver sitet, hvilket betyder at konverteringsraten bliver lav. 
.. Og pleease bliv lige hængende, selvom det måske lyder helt vildt kedeligt.

Men du vil ikke undvære denne viden. Den kunne nemlig have reddet mange af dem, der kommer til mig, for at få hjælp.

En konverteringsrate udregnes således: Hvor mange antal køb eller leads ud af alle besøgende gange med 100 for at få det i procent.

Et eksempel: 
Har du 100 besøgende på dit site og 2 besøgende køber (booker, signer up til nyhedsbrev, skriver til dig eller lign.) så er konverteringsraten på 2 %
Har du 1000 besøgende og 2 køber er din konverteringsrate på 0,2 %

Vi har tidligere været inde på formålet med din hjemmeside. Konverteringsraten er en måde at måle på, hvor god hjemmesiden er til at få de besøgene til at foretage sig dét, som du godt kunne tænke dig. 

Konverteringer kan derfor være: Køb, booking af afklaringssamtale, tilmelding til nyhedsbrev, følger på Sociale Medier, kontakt via kontaktformular, et opkald eller lign.

Og det bedste ved konverteringsraten er, at det er tal, og tal lyver ikke. 
Så du kan jo selv måle, hvor høj din konverteringsrate er, for at se om din hjemmeside klarer sig godt. 

Er det sort snak? Uuuh jeg forstår jeg dig godt!

Hvis du er nyopstartet eller måske bare helt grøn i, at skaffe flere kunder i din forretning, så kan det virke overvældende. 
Der er sg* så meget, du skal overveje og have styr på.. 
Men det er jo her, at jeg sidder klar til at hjælpe dig. 

At arbejde med konverteringsrater er nemlig mit speciale. 

Men hvorfor er det så vigtigt, at arbejde med konverteringsraten på din hjemmeside?

Alternativet er jo at du bruger dine penge på, at lave annoncer til at få flere besøgende ind på dit site.

Lad mig fortælle dig, hvorfor det er en utrolig dum idé

Prøv og tænk på det sådan her:
Hvis du går ud og bruger penge på annoncer, for at skaffe besøgende til din hjemmeside med en lav konverteringsrate, så vil du skulle skaffe meget trafik.

Er din konverteringsrate høj, så behøver du mindre trafik og dermed skal du bruge færre penge på annoncer.

Skal vi lige prøve og regne på det?

Lad os sige at det koster dig 1000 kr. at skaffe 100 besøgende på dit site. 
Er din konverteringsrate på 1 % vil det give dig 1 lead.
Er din konverteringsrate derimod på 5 % så vil det give dig 5 leads. 

Ergo: for samme beløb får du flere kunder.

Og ved du hvad det BEDSTE er? 
Du skal kun lave arbejdet på din hjemmeside én gang.
Det er en engangsinvestering.

Det er her investeringen kommer ind i billedet!

Med en hjemmeside lavet i samarbejde med mig, tager vi den trafik du allerede har og skaffer dig flere kunder.
UDEN at du skal bruge flere penge på at lave annoncer.

Skal vi lige prøve og regne på det igen hva’

Lad os sige, at du får lavet en hjemmeside til 6.000 kr. Du får måske 2 kunder om måneden, der betaler dig 250 kr.
6000 kr. / (250 kr. * 2) = 12 måneder før hjemmesiden har tjent sig ind. 

Lad os så i stedet for sige, at du får lavet en hjemmeside til 15.000 kr. og får 6 kunder om måneden, der betaler dig 250 kr.
15.000 / (250 kr. x 6) = 10 måneder når den har tjent sig ind. 
Altså 2 måneder før siden til 6.000 kr. 

Skal vi tage den skridtet videre, kan vi hurtigt regne ud, hvor meget du har tjent, når du har haft din hjemmeside i 24 måneder: 
6.000 kroners hjemmeside: Overskud på 6.000 kr. 
15.000 kroners hjemmeside: Overskud på 21.000 kr.

Så hvilken hjemmeside har været den bedste investering?

Jeg vil gøre opmærksom på at ovenstående er tænkte eksempler. Nogle hjemmesider til 6.000 kr (+/-) generer 0 salg. Derudover kan jeg selvfølgelig ikke garantere dig 6 salg om måneden. Antallet af salg er baseret på hvor mange besøgende du har – og der skal altså besøgende til, for at kunne lave salg.

Jeg kan dog garantere dig!

At hvis ikke konverteringsraten stiger, så arbejder jeg på dit site, til den gør

Denne garanti kræver, at der er trafik og at der er installeret Google Analytics på dit site. Hvis ikke kan jeg ikke måle, hvorvidt konverteringsraten stiger eller ej.

Scroll to Top